BAĞCILAR BİLİM ŞENLİĞİ PROJESİ 1-2-3-4

Proje Yılı

2015, 2016, 2018

Proje Süresi

3 Ay

Hibe Desteği

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu - TÜBİTAK

Proje Bütçesi

180.849,45 TL

Hibe Oranı

% 100

Proje Lideri

Bağcılar Belediyesi

Paydaşlar

Bağcılar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

İçerik

Çocukların yaparak-yaşayarak öğrenme olgusunun pekiştirilmesi, “merak” duygularının arttırılması ve bilimi sevdirmek üzere Bağcılar Belediyesi tarafından “Bilime Dokunuyorum” Bilim Şenliği Projesi uygulanmıştır. Proje tasarımı, çocukların özellikle bilime karşı merak duymalarını sağlamak ve bilim adına yapılan en küçük bir çalışmanın dahi çok önemli olduğu gerçeğini aşılamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. TÜBİTAK desteği ile gerçekleştirilen proje 3 farklı adımdan oluşmuştur. Projede ilk olarak ilçede eğitim veren fen ve teknoloji öğretmenlerine atölye çalışmaları konusunda uygulamalı eğitim verilmiştir. Eğitimler ile “sorgulayan ve hata yaparak doğruya ulaşan çocuk”  olgusu öğretmenlere aktarılmıştır.

Projenin ikinci adımında 25 okuldan 675 ilkokul 2. sınıf öğrencisinin okullarından alınarak Bağcılar Belediyesine ait planetaryuma getirilmesi, uzay gösterilerinin yapılması ve Bağcılar Belediyesi gözlem evinde teleskop ile uzay gözlemleri yapılması sağlanmıştır. Özel olarak yapılan “Gökyüzüne Bakıyorum” etkinliği ile çocukların profesyonel bir teleskopa dokunmaları, gözlem yapmaları ve bir astronomdan bilgiler almaları sağlanmış, eğitime daha yeni adım atarken daha geniş bir vizyona sahip olmaları konusunda kendilerine paha biçilmez bir katkı sağlanmıştır.

Projenin son adımı ise açık havada yapılan şenlik olmuştur. Şenlik için Bağcılar İlçe Meydanında stantlar ve gösteri sahnesi kurulmuştur. Stantlardan 40 tanesi Bağcılarda bulunan okullara tahsis edilmiş ve bilim-teknoloji alanında yaptıkları çalışmaları sergilemelerine ortam sağlanmıştır. 10 adet stant ise proje bünyesinde oluşturulan enteraktif atölye çalışmalarında kullanılmıştır. Robot Atölyesi, Güneş Enerjisi Atölyesi, Fizik Atölyesi gibi başlıklara sahip atölyelerde çocuklar, öğretmenler nezaretinde basit robot, güneş panelli fan ve benzeri birçok ürünü kendileri yaparak “bunu ben yaptım, bu benim eserim” diyebilme duygusunu yaşamıştır. Şenlik alanında ayrıca iki adet sergi de ziyaretçilerin ilgisine sunulmuştur. Projede kullanılan Teleskopla çekilen fotoğraflardan oluşan “Gökyüzüne Bakıyorum” isimli ilk sergi, çocuklarda uzay bilimine karşı ilgi ve merak uyandırmıştır. “Bilime dokunuyorum isimli diğer sergide ise fizik deneylerini eğlenceli hale getirerek öğrenilmesini sağlayan bilim istasyonları bir araya getirilerek çocuk ve yetişkinlerin ilgisine sunulmuştur.

Klasik belediyecilik anlayışına farklı bir vizyon getiren proje, şenlik alanını ziyaret eden 5.000 den fazla kişinin vizyonunun genişlemesine, bilimi sevmesine ve “bizim ülkemizde de bilim adına iyi çalışmalar yapılıyor” demesine olanak sağlamıştır. İlki 2015 yılında gerçekleştirilen proje geleneksel hale gelmiş ve yine TÜBİTAK destekleri ile 2016, 2018 yıllarında ve öz bütçe ile 2017 yılında da gerçekleştirilmiştir.

Oluşturulma Tarihi : 21.11.2017